CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Tuesday, March 11, 2008

MiZ@MiEy - Baby tIMe -


Hye.. bertemu lagi kita kt blog aku ni..


Kali ni nak citer pasal time aku baby2 smpai la zman kanak2 aku.. wpun time 2 aku still baby n x tawu paper, tp aku da sebey kt mak aku alkisah time aku tecik2 dulu.. alkisah dimulakan time mak aku mula2 peknen kan aku.. ni yg mak aku citer la kat aku.. satu pagi 2, mak aku bangun nak g keje, tp die rase mcm tak sihat, so die x la jadi nk g qoje, wisau la gak kot2 paper kan.. n then pagi 2 jgak afta klinik bukak bapak aku pun bawak la mak aku g klinik.. so, pergi la kedua2 mereka ke klinik di Bayan Lepas. Merempit nek moto lagi u.. Tapi bapak aku bukan mat rempit mcm dlm citer KL Menjerit 2.. bapak aku ade lesen yang sah la.. Huhuhu.. Pas jumpe ngan doc, mak aku disahkan peknen 3 minggu.. peknenkan aku la 2.. Hehehe…ape lagi, mak aku kate bapak aku la owg yg pling
epi di dunie ni time 2..









Then mak aku kata la kan, sepanjang die peknen kt aku die xda la alah teruk pun, biase2 ye.. mayb antibody mak aku kuat kot.. Huhuhu.. cume mende yang die paling tingin nk wat time peknen kat aku 2, die nk g Batu Feringgi, x tawu la aku nape la yang mak aku 2 nk g sgt kt c2.. stawu aku kt c2 laut tmpat owg picnic, mandi mande, peh2 ade la sotong-sotong kering bersidai kt c2.. huehuehue.. erm, owg peknen ni kan sometime plik2 sket, ye x??..=) so, bapak aku dengan rela hatinya bwk la mak aku g sane.. pas2 ade lagi plak mak aku ngidam nak mkn telur puyuh rebus.. ape lagi, pening bpk aku dwatnye.. tp nk wat cane, owg ngidam kan, nak x nak, tpkse la g cari..



Pas da 9 bulan peknenkan aku, lastly detik2 bsejarah pun tercetus at 1 JUN 1988 tepat kul 12.01 tengah mlm kt Hospital Bersalin Pulau Pinang lahir la seowg baby gurl yg tomei n cute..=p aku la 2.. time aku lahir brt aku 3.11 kg, xda la brt sgt kan.. standard r.. mak aku bersalinkan aku cara normal.. alhamdulillah, slamat sumenye..

Time aku tecik2, mak aku ckp aku ni mmg lsk sgt mengalahkan anak laki, x dgo ckp, mmg lth gak la jage aku ni.. mak aku ckp mcm die jage ank laki pdhal pompuan..heeee… pas2 masa umo aku dlm 3 thn, blaku satu peristiwa yg mak aku mmg xbley nk lupe smpai skunk.. n die fobia sgt2.. one ebening 2, mak aku ngan sbuk2 msk kt dapur, nk prepare for mnum ptg.. abah plak qoje ptg time 2, so tinggal aku n mak aku la.. xtawu nape tibe2 mak aku rase mcm xsdp ati n die tgerak ati nk tgk aku kt dpn.. tgk2 aku da xda.. ape lagi, terkezut mak aku.. mcm2 die pkr, smbil 2 die cbuk mncari aku kt luo.. tgk2 aku da terpacak mcm pak pacak kt atas jln raye 2 cam dlm citer dolu2... btol2 jln raye taw coz umah aku 2 tepi jalan mghale ke Airport Bayan Lepas.. mak aku ape lagi, mgigil lutut die tgk aku, mcm nk pgsan pun ade.. tp seb bek la die tekad gak nk g kt aku.. tp aku sket pun x nangis mak aku ckp… tgk, btape buas nye aku time tecik2 dlu.. tp time tecik2 dlu, dari pas pantang sampai sblm aku umo 6 thn, aku dok ngan arwah opah aku kt kpg kt Perak.. dats y la aku syg sgt kt arwar opah aku ni.. arwah opah aku ni mak kpd mak aku.. ye la, parents aku due2 keje, so sape nk tgk kan aku.. cume kdg2 kalo mak aku cuti lame sket, mak aku amik la aku dok ngan diowg.. kalo cuti kjap2, mak n abah aku balik kpg ye jenguk aku..















































































































































0 comments: